3. Ültetési rend 🪑
Miért és kinek fontos az ültetési rend az esküvő szervezése során?
– Elsősorban önmagatoknak, hiszen miután elkészítettétek a meghívottak listáját, azt is meg kell terveznetek, hogy kit, hova, ki mellé kell / lehet, vagy éppen tilos ültetni azért, hogy a családi béke megmaradjon.
És itt derül ki az is, hogy hány fős asztalokra lesz szükségetek.
– Az ültetési rendet az esküvő napján célszerű kitenni a bejárathoz, hogy a vendégek könnyen megtalálják a helyüket – így számukra is fontos.
– Annak a szolgáltatónak, aki elkészíti az ültetési rendet a tervetek alapján (legyen az grafikus, vagy dekoros).
– A helyszínnek, hiszen a pincéreknek tudniuk kell, hogy hány asztalra lesz szükség, azokat milyen formában helyezzék el a teremben és hány fősre térítsék meg.
Továbbá hova tegyenek etetőszéket és melyik vendégnek szolgáljanak fel speciális vacsorát az este folyamán (jelölni érdemes, hogy hol ül ételérzékeny meghívott)
– Illetve annak a személynek (esküvőszervező, pincér vagy egy jó barátnő), aki az esküvő napján az ültetőkártyákat az asztalokra helyezi, hiszen tudnia kell, hogy ki, hol fog ülni. (És ugye erre nektek aznap sem időtök, sem energiátok nem lesz!)
Itt engedjetek meg egy tanácsot – célszerű az ültetési rend tervén, az ültetési renden és az ültetőkártyákon ugyanúgy használni a neveket, hiszen a vendégeket csak ti ismeritek – az, aki felrakja a kártyákat nem, és ebből lehet kavarodás! Mire gondolok?
Pl.: az ültetőkártyán Mészáros Dóra és Kovács Dorottya, a terven pedig csak Dóri és Dorka szerepel 🤪 akkor most ki – kicsoda???
A helyes megoldás: Mészáros Dóra = Dorka és Kovács Dorottya = Dóri, de ennek a rejtvénynek a megoldását csak ti tudjátok, de ti ugye készülődtök valahol
Tehát döntsétek el, hogy beceneveket vagy teljes neveket használtok, mert így megkíméltek mindenkit a felesleges idegeskedéstől
Magatokat is! ️